בין אסטרטגיה לשטח

לא כל קמפיין מדבר לכולם: למה להבין את הקהל שלך זו לא המלצה – זו התחלה של כל הצלחה

גבאי קופת צדקה מסוימת היה צריך לגייס תרומות לצורך מטרה מסוימת. הוא שלח קישורים, תלה מודעות פרסם בעיתון ולא הגיעה כמעט אף תרומה. 

הוא לא הבין למה. עד שגילה – הקהל שאליו פנה צריך הוראה ברורה מרב גדול כדי לפתוח את הכיס ולתרום. אותם לא מענין משחק מילים או תמונה מעניינת. צריך לדבר איתם ישר ולעניין, ומה שהרב אמר- הם ישר עושים.

ברגע שהוסיף במודעה ציטוט של גדול הדור עם תמונה שלו, התרומות זרמו. 

כשמנסים לגייס תרומות או להניע לפעולה, חשוב מאוד להבין מה באמת מדבר לקהל היעד שלכם. לא כל קהל מגיב לאותם גירויים, ולא כל גישה תביא לתוצאות הרצויות. 

אז איך יודעים מה נכון? 

קודם כל – צריך להבין מי הקהל שלך ומה באמת נוגע לליבו. האם הוא יתחבר להוראה מרב גדול שתפתור את כל הלבטים ותסייע לו להחליט בקלות? או אולי הוא יעדיף משהו קליל יותר – משחק מילים מבריק ומשעשע שישאיר לו חיוך? 

או שאולי הקהל שלך מחפש חידוש – רעיון מבריק ומפתיע שישאיר אותו עם חומר למחשבה לדקות ארוכות? 

וגם אל תשכח שיש אנשים שאוהבים להרגיש שהם חלק ממשהו מהנה וקהילתי – הגרלה עם פרסים מפתיעים או פעילות משפחתית משותפת שמחברת את כולם ויוצרת שמחה – יכולה להיות בדיוק מה שהם צריכים כדי להירתם.

איך לגלות את זה? 

– שאל אותם ישירות! 

תפגוש מישהו ברחוב, בסופר, באוטובוס – תשאל אותו מה הכי מדבר אליו כשמדובר בתרומות. שאל שאלות פתוחות שיקלו עליהם לשתף את דעתם.

– בדוק מה כבר עבד בעבר  

תראה אילו הודעות או קמפיינים קיבלו הכי הרבה תגובות. מה עזר להניע אנשים לפעולה? מה דווקא לא? למידה מהעבר היא מפתח להצלחה.

– תתבונן בתגובות של התורמים  

מה הם הכי מחבבים אצלך? מה משך אותם לתת? כשאתה מכיר את הקסם שלך – תוכל לחזק אותו.

– נסה דרכי גיוס שונות 

אל תסתפק בדרך אחת. נסה, תקרא, תבחן – וראה מה הכי עובד עבורך.

זכרו, ההבדל בין קמפיין שמצליח לבין קמפיין שנשאר במגירה הוא ההבנה מה באמת מדבר אל הלב של הקהל שלכם. 

אז למה לא להתחיל היום? 

קחו את הזמן לשוחח, לשמוע, לבדוק, להסיק מסקנות – וליצור משהו שיניע אנשים באמת!